Si Comel Bermain :)

Tuesday 13 September 2011

Hidupku Seloka Dunia . . . ( episod 2)



sekadar berpuitis . . . 
1)  Wanita dan lelaki saling memerlukan...kekurangan itu yg menjadikan mereka sempurna...lelaki ibarat tgn kanan, wanita pula ibarat tgn kiri...antara jari jemari..terdapat ruang ruang kosong..ruang ini la kekurangan, manakala jari jemari adelah kelebihan..bila jari jemari di tgn kanan mengisi ruang kosong di tgn kiri, dan begitu pula sebaliknya...ini menjadikan lelaki dan wanita sempurna, saling melengkapkan antara satu sama lain..
2) senyumlah walaupun ianya sungguh menyakitkan....kerana senyum itu boleh menghilangkan tekanan dan juga senyum itu sedekah....” ..senyumlah dengan seikhlas hati dari lubuk hati nurani anda....Insya-Allah anda akan merasakan ketenangan dan kegembiraan....."
3) Single ~> Jgn bersedih kerana Allah akan memberi yg terbaik nanti.
    Kapel ~> Jgn terlalu seronok kerana di waktu inila saham dosa menaik.
   Tunang ~> Jgn terlalu lama kerana ia akan menimbulkan pelbgai masalah.
   Kahwin ~> Jangan terlalu leka kerana telah diberikan tanggugjawb yg akan dipersoalkan di akhirat kelak..

4) ~ Cinta♥ tidak datang dipaksa-paksa.
    ~ Cinta♥ tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.
    ~ Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga.
    ~ Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.
    ~ Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

5)‎ Catatlah apa saja yang ingin kau raih, biar Allah yang memilihkannya untukmu. Yakinlah pilihan Allah adalah pilihan yang terbaik. Allah tak mungkin keliru memilihkan, termasuk dalam memilihkan pasangan hidup untuk kita. Pasanganmu adalah cerminan dirimu..
6) Aku SUSAH tapi ada LAGI SUSAH dari aku,
    Aku DERITA tapi ada LAGI DERITA dari aku,
    Aku SEDIH tapi ada LAGI SEDIH dari aku,
    Aku SAKIT tapi ada LAGI SAKIT dari aku,
    Rupanya aku lagi BAHAGIA dari MEREKA,
    Rupanya aku lagi KAYA dari MEREKA,
    Rupannya aku lagi SENANG dari MEREKA,
♥ DAN AKU BERSYUKUR DENGAN APA YANG AKU ADA ♥ 

7) ✿ ܓ Belajar DIAM dari banyaknya BICARA ,
    ✿ ܓ Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN ,
    ✿ ܓ Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG ,
    ✿ ܓ Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN ,
    ✿ ܓ Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN ,
    ✿ ܓ Belajar TAWAKKAL dari UJIAN 
    ✿ ܓ Belajar REDHA dari satu KETENTUAN 
8) ♥ஜ♥ Tangisan semalam takkan menyebabkan kita rebah untuk hari ini
    ♥ஜ♥ Tangisan semalam takkan mematahkan semangat ini
    ♥ஜ♥ Tangisan semalam bukan berakhirnya sebuah harapan
    ~> Tapi...
    ♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah semangat
    ♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah kekuatan
    ♥ஜ♥ Tangisan semalam adalah kebangkitan
~♥~ Mereka hanya melihat bintang, tp kita berusaha memetik bintang ~♥~
9) ~~ HIDUP KITA CUMA DI DALAM MASA 3 HARI...~~
    1. Semalam - Sudah menjadi sejarah
    2. Hari Ini - Apa yang sedang kita lakukan
    3. Esok - Hari yang belum pasti
    Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua kita lebih baik kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua.

10) ~* Siapkan diri untuk hadapi TAKDIR yang datang
      ~* Siapkan diri untuk hadapi UJIAN yang datang
      ~* Siapkan diri untuk hadapi PERASAAN yang datang
      ~* Siapkan diri untuk hadapi BALASAN yang datang


❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers