Si Comel Bermain :)

Sunday 11 September 2011

Hidupku Seloka Dunia . . . ( episod 1)


Jeng jeng jengg.... hehehe..tajuk ni nmpak macam bagus jer..hahaha..tapi inilah gaya orang kalau kuat berjalan..smua tempat byk aku dah pergi n searching.. tapi sejak aku meningkat remaja ni lah,kaki aku ni asyik kuat jer berjalan..haissyh,pantang ada waktu free,mmg aku perginyer..hehehe... Hmm.. tempat  dalam negeri pun aku blum habis  seloka lagi .. Tapi aku banyak seloka dan berjalan luar dari negeri aku sendiri lah pulak..hehehehe... tempat2  ni lah aku dah jejakkan kaki  kat MALAYSIA... taadaa...

-         
         Putrajaya
 ( nk kenal2 bangunan cantik2 kat cini lah,n naik bot star cruise..syok gila..)
-          KLCC kuala Lumpur  
(amik feel lepak2 jer kat bangunan berkembar nih,cantikk)
-          Danau Kota,Gombak.
(shopping ler murah2,tempat paling syok lepak tgh2 mlm n senang jumpa artis2..hahaha)..
-          Sunway Piramid
(haha..tgk2 lampu lagi mcm2 jenis)
-          I-city shah Alam.
 (tgk lampu meriah jer mlm2)
-          Genting Hinglands  .
( boleh beku aku,sjuk gler tmpat tu.. mcm oversea.. bila bercakap keluar hawa sejuk kat mulut..huhuhu)
-          Istana Budaya,Kuala Lumpur.
(dapat tiket free tgk persembahan artis M.nasir,adam af2,dayang nurfaizah n ramai lagi)
-          Lapangan Sasar Sungai Besi.
 ( aku pergi menembak ler  guna senjata M16..aku shoot lah,peluru free jer 30biji..dahsyat!!)
-          Litar Sepang  
 (tgk F1 racing ler,dpt sponsor tiket free jer)
-          Pulau Pangkor,Perak  
 (pergibercuti n  naik feri ke pulau,n dpt snorkeling,pusing2 pulau dgn bot laju..he3)
-          Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.
 (dah byk  kali pergi,biasa lepak dgn kwan2 mlm2)
-          Kg.Bharu, Kuala Lumpur.
(biasa lepak pergi makan2 lah,jenis mkanan berlauk lah byk kat sane,n murah2 sampai 3pagi pun buka lagi kedai)
-          Jalan Tunku Abdul Rahman,jalan TAR.
(haha..gedung tempat bershopping ler.. khas utk si kaum hawa)
-          Times Square,Midvalley,Sogo Kuala Lumpur.
 ( hahaha..ni tempat gedung beli belah paling mewah,,mahal n famaous kt sini)
-          One Utama (OU), The Curve.(area damansara)
 (hehe..ni juga shoping complex paling lah besar kat area damansara,tempat aku masuk pertandingan bowling for new year  2011 antara IPTA n IPTS n  selalu tgk wayang kat sini)
-          Port Dickson.
( ni pulak tempat aku pergi jejalan dgn budak2 fakulti aku,n sempat merasa pegang ular sawa besar giler..huhuhu)
-          Kota Bharu,Kelantan.
( ni aku pergi jalan2 dgn mber aku round satu kelantan,pergi naik menara tgk sempadan Thailand,berjalan kat pasar siti Khadijah,n kwsan bebas cukai syok aku beli belah..hahaha)
-          Thailand.
( ni aku pergi jap jer,naik perahu lintas sungai sempadan sbb brg kat sana jugak murah2..hehehe )
-          Taman Tamadun Islam,terengganu (masjid kristal).
 (haa..ni tempat aku dah sampai..seronok bergambar kat masjid yg cantik ni..)
-          Air Terjun Sekayu
(ni pulak aku pergi time aku kecik  lagi dgn family aku ler..hehehe)
-          Muzium PDRM terbesar kuala Lumpur.
 (ni pulak aku dapat pergi time aku dpt free jejalan dgn mber PLKN,n kami sempat merasa naik kereta kebal,dahsyat x?!!..hahahah)
-          Muzium Losong Terengganu.
(ni pulak aku pergi time aku sekolah rendah dgn mber2..hehe..seronok lah time tu..)
-          Stadium Terbuka Gong Badak,Kuala terengganu.
(huhu..ni pulak aku pergi time perasmian stadium ni,n kami tgk persembahan bersama Menteri Besar Terengganu..hehehe)

Hahaha...sebenarnya byk lagi tempat aku dah sampai,tapi ni jer yg aku ingat dalam kotak fikiran aku nih..hehe..ape2 pun aku suka berjalan-jalan..n aku teringin sgt nk pergi ke Langkawi,melaka & Singapura..aku pn xtahu kenapa..hehehe..so,berjalan adalh hobi aku yg paling seronok sekali... hakhakhakhak..

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers