Si Comel Bermain :)

Monday 6 February 2012

Kalis tercalit di Blog


Suatu saat kita melihat orang bahagia,kdg2 kita cemburu..cemburu dgn apa yg mereka miliki..tapi hati kecil aku selalu berbisik,andai kebahagiaan itu ada untuk kita,pasti ianya dtg xtnpa diduga,,tapi adakah kebahagiaan itu akan kekal selamanya???adakah ianya karma yg dh ditentukan untuk kita???mmg kita xmampu menghalang segala takdir dn suratan yg mahaa esa,tapi kita mampu jadikan sesuatu kebahagiaan itu satu titik sinar utk kita kecapi dn berbahagia utk sementara di dunia ini..tapi kalau kebahagiaan kita diragut oleh seseorang yg xberhak memiliki,pasti balasan akan diterima kelak(telah terbukti sekarang yg merampas layak utk tidak bahagia)..suatu ketika dulu,aku terlalu bahagia,dan dunia ini bagi aku hanya milik aku seorang..tapi!!!  apakan daya,seseorang telah merampas kebahagiaan aku tnpa aku duga,org itu aku kenal dn usianya lebih mentah dari aku...dgn berbekalkan kekuatan yg ada,aku pendamkan segala kejahatan die blkg kau..aku memang xsuka cari gaduh,walhal jaga tepi kain org... aku lebih suka menghayati hidup aku dgn org2 yg lebih menghargai aku...untuk apa berdendam,untuk apa aku menunding 1 jari kat orang sedangkan 3jari lagi menunding ke arah aku!!! Jadi aku ambil keputusan untuk lari ke kL,pada usia belasan tahun lagi sblm aku bljar kat kl,aku dh pun mula berulang alik ke sini utk tenangkan fikiran...mmg 2thun aku sakit,aku merana dn berperang dgn perasaan sendiri.. utk ceritakan kat sini xsemudah itu,aku lagi rasa pahit getir tu mcm mana,,sehingga aku tutup rapat pintu hati aku kepada manusia yg bergelar “lelaki”..time tu aku benci mana2 laki yg cuba usha aku,even byk org aku tolak cinta mereka SBB KAU buat aku benci pada lelaki..sampai satu thp,sorg anak dato’ ni namanya afiq,cuba usha aku..aku cple jp jer,sbb ape bkn aku jtuh cinta kat die,aku tggal die sbb kekayaan die tu xdpt miliki hati aku ini.. aku mmg dh cuba cintakan die,tp xbleh.. lps pada tu,aku dh byk kali tkar no henfon..sampai satu thp,aku dh lali org2 duk kaco aku..mmg aku xnafikan aku ni xde cntiknya,xde hebatnya mcm gadis lain,tapi ntah nape aku diburu..kdg2 aku rimas..rimas dgn dunia aku!!aku cuba cari mana kelemahan aku dlm percintaan dn cuba mencari kebahagiaan...hinggalah satu sinar kebahagiaan mulai muncul tanpa diduga.. hati aku sedikit2 kenal cinta sebenar,,aku mula bercinta dgn si dia..segala susah senang aku belajar dari dia..byk perhubungan dan sifat bertolak ansur antara aku dgn die..YA ALLAH,betapa hebatnya cinta!!!aku dh temui jalan kebahagiaan,dan segala kesusahan aku yg dulu diakhiri dgn tangisan yg berbaloi pada aku..hati aku dijaga sepenuhnya umpama sang puteri yg turun dari kayangan..segala yg aku idamkan selama ini,semuanya aku dpt.. aku bersyukur,ape yg berlaku ade hikmahnya...aku xpernah salahkan kenangan,tanpa kenangan yg lalu aku xkn mgkin teguh utk kuat mcm hari ini...

(# sedih dlm kenangan #)

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers