Si Comel Bermain :)

Wednesday 9 November 2011

KISAH DONGENG KAH INI???



Kisah dogeng.. ahh,tajuk lagu terbaru stacy tu.. bukan tu jer,lagu tema cerita cinta eleysa pulak yg hangat kat tv3 tuh.. Tapi aku bukan nak cerita pasal cerita tu,tapi ini cerita aku... sempena gambar kat atas ni,gambar perempuan pegang belon 5 biji n then lari tanpa pakai selipar tu.. xtahu lah nak cakap,dah gila ke @ nak cari mood baru main2 dgn belon pulak dari main2 dengan cinta.. adeyhh.. adehh2,pasal cinta lagi.. kusut kepala aku.. tapi post ni mungkin aku nak cerita pasal cinta jer.. sempena gmbar kat atas tu aku jugak buat profil picture untuk facebook aku.. aku jer yang faham kenapa aku suka gmbar tu,dan mugkin byk maksud untuk aku tafsifkan.. okeylah,sebenarnya 3 4 ari lepas,aku ada tefon si bf aku tuh..saje nak tnya khabar..dah lame xsembang dlm tepon,tgh syok2 cerita pasal hal masing2 tiba2 si bf aku cerita lah pasal pinangan mak die tu..mungkin si bf aku nak berlaku jujur dgn aku,xsalah sebab antara kami memang xde rahsia..aku pun dgr lah cerita die dari A sampaaiiiilahhh Z.. hmm.. sedih aku dgr.. kecewa pun ade..si bf aku ni pernah cerita kat aku sebelum ni,mak die berkenan kat sorg budak ni,yg mber 2pupu si bf aku..budak tu pernah dtang umah si bf aku n sebab 2pupu die yg bwk mber die tu jalan2 umah mk sedara dialah yg jugak mak si bf aku nih..entah macam mane mak si bf aku ini berkenan kat budak tu,n pernah si bf aku ni cerita mak die nk jodohkan dgn abg si bf aku,tapi budak tu xnak.. pastu mak si bf aku ni nak jodohkan dgn si bf aku pulak,tp budak tu pun xnak jugak...lagipun budak tu dh ad bf kot.. peristiwa tu berlaku sebelum aku couple dgn bf  aku lagi n mybe 2 thun lps.. dan baru2 ini mak si bf aku tu mintak pulak budak tu untuk si bf aku,tanpa pengetahuan bf aku.. bf aku pun terkejut jugak sebab,2pupu die kol si bf aku ni n tnya “ko tahu xmak ko mintak pulak kawan aku,tapi untuk ko kali ni”.. terkejut si bf aku ini.. yelah,die xtahu menahu pun pasal ni,tiba2 mak dia nak masuk meminang untuk budak tu.... sedihnya aku dengar.. :’( . . kecewa sgt.. lepas tu,si bf aku ni kol mak die n bertanya hal sebenar.. btollah semua tu,n mak die hanya cuba2 untuk mintak lagi takut2 hati budak tu lembut nak terima pinangan tu... alahai,sedihhnya ati aku!!..remuk!!!..kecewa!!..mungkin mak die xtahu anak lelaki die dah ade kekasih,iaitu aku..entah nape,air mata aku menitis lepas aku dgr cerita tu,aku terus hilang mood nak sembang dgn bf aku mlm tu.. aku lebih byk diam,dan jawab sepatah bila die Tanya.. die cuba pujuk hati aku,tapi aku dh hilang terus mood nk sembg lagi..bf aku pun serba salah cerita kat aku..tapi xsalah cerita kat aku,sebab aku mesti tahu jugak nanti..aku tahu bukan salah si bf aku,dan bukan jugak salah mak die..sebelum ni,bf aku pernah byk kali nak bwk aku jumpa family die, Cuma aku jer belum ade masa yg sesuai nk jumpa.. bf aku dh jumpa dh family aku,Cuma aku jer belum.. aku pun xtahu ape akan berlaku masa hadapan..ini mungkin dugaan yg bakal aku terima suatu ari kelak..aku sayang si bf aku sekarang,hanya tuhan shaja yg mengerti perasaan aku pada dia selama setahun lebih ni ,dan kalau dh bukan jodoh aku dgn die,aku redha...aku pun xfaham,masih ada lagikan jodoh pilihan keluarga sekarang????... @ ini hanya sekadar cabaran dan dugaan lagi dlam hidup aku.. perlu lagi ke calon pilihan menantu untuk anak sendiri?? @ ini hanya kisah dongeng semata-mata...

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers