Si Comel Bermain :)

Monday 11 July 2011

bergetar jari kerana gitar memetik kod lagu dihati. . .



Sebenarnya.. aku dah lame minat gitar,dari kecik lagi...... tapi faham jela,zaman sekarang ni,nk main gitar kalau pandai pn sampai ke mana laa.. melainkan ilmu jer yg perlu dituntut..ilmu fardhu kifayah k,fardhu ain ke... smua penting.. tapi bg aku,2 memang lah manusia kn perlu tuntut ilmu,kalau blh sampai tua pn xhbs2 nk seloka ilmu... hehehe.. ok2... aku nk cerita pasal gitar... xsalah pn aku nk belajar gitar,sbb aku mmg minat.. cume mase jer xsesuai lagi untuk aku,sbb aku pn masih sbuk belajar dlm degree bidang komputer science... hmm.. lg lah bz aku... by the way, aku nk sangat ada gitar sendiri... mcam nie...:


                                        .: gitar biasa,tahu xmampu gitar SRV... hahahah :.
tapi,dalam diam2,pakwe aku si nik tu dah survey tempat nk beli gitar kat aku.... hahahaha.... caring n loving jgk nmpak walau aku xpernah sesekali mintak pn die belikan untuk aku walau aku minat gila2 ngn gitar ni...hmm,last skli aku dapt thu,die nk belikan gitar for present "hadiah' special for my besday tahun nie.... terkejut plak aku dgr,yela.. dlm diam2,die survey harga n cari gitar kat johor mase die weekend dgn member  die kat sane.... terharu aku dgr.. hmm,aku menghargai ape yg nik buat tanda die cinta kat aku... tp aku xnk terima adiah tu,mgkin blm masanya lagi... kalo blh,ape yg aku minat,aku nk cari sendiri dgn usaha aku... ape2 pn,i love u b cz support minat aku sjk kte knl lagi.... :D . .



haa.. tu pasal gitar dgn pakwe aku.... kat kuala lumpur nie,aku pn ade teman yg ade geng jamming masing2... n diorang pernah buat show kat byk tempat.... so,dgr mcm best cz diorg member sekelas aku kat kolej nie... pernah sekali aku join diorang jamming kat area damansara.... 2-3jam jamming malam tu... seronok join diorang coz tgk diorang jamming gne gitar lektrik dgn sound berlatarkan backgroung genre metal.. diorng memang jamming n show music genre metal.. so mlm tu puas jgk,coz dlm hdp aku pernah jgk rase jamming mcm mane... aku sempat test main bass,n kenal dgn alat2 musik yg lain mcm mane...... ahh,minat tu makin mendalam bila kwn2 aku kat sini smua support aku main gitar... aku main sket2 bleh lah gitar tu,tapi nk kata profesional tu xpandai sgt...hahaha
aku pernah jgk servey harga nk main gitar nie kat cnie............ hahahahaha ni lah aku jumpe :
Bermain kord dengan mudah tanpa mengira lagu
Melihat sendiri bagaimana anda dapat posisikan jari melalui penerangan bergambar supaya anda dapat menghasilkan kord dengan lebih senang
Belajar kord-kord asas yang membolehkan anda bermain apa sahaja lagu yang anda suka
Belajar latihan khas yang dapat membantu anda mahir bermain gitar 2 kali lebih cepat
Mengetahui beberapa kesalahan utama dalam permainan gitar agar anda dapat menguasai gitar dengan lebih pantas
Dapat menguatkan dan meningkatkan kepantasan jari melalui latih tubi
Mempelajari teknik strumming dan scaling dengan betul
Belajar cara untuk tune gitar anda sendiri


hahaha... lain yg aku cari lain yg aku dapat.... aku nk belajar gitar,tapi xnk guru dtg kat umah....hahaha... ape2 pn,mgkin lps hbs belajar aku curi mase untuk bljr knl kod n main gitar... whatever ape org nk cakap, aku xheran... aku yg nk,aku usahalah..hehehehe

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers