Si Comel Bermain :)

Monday 15 October 2012

kenangan 2008,,,

Semua kenangan belum tentu boleh kita luper macam tu jer...... Tapi kenangan nih,aku xakan pernah lupa sampai bila2......... The most thing that i will appreciate with my friends,, n they are among the best friend for me....


ni gambar aku masa tahun 2008.. tersangat sedih time ni,sbb aku kena PLKN kat beranang selangor.. nih time hujung mggu,smua family yg dekat dtg melawat,tapi aku.. macam biasa dapat duty dari jurulatih kem.. waktu ini pulak muka aku langsung xada keceriaan,sbb aku penat dan xcukup tido... ni usia aku 18tahun k...



Ni jugak adalah satu potret lukisan yg dilukis oleh seseorang bernama "Jackfon".... im just called him jack... dia sgt kreatif bagi aku dan aku minat kat dia sbb walaupun dia nih budak kristian tapi cara dia menghormati org perempuan amatlah buat aku terharu,, jadi sbg tanda kenangan die berkawan dgn aku dan satu kompeni iaitu kompeni charlie inilah hadiah dia,walaupun satu lukisan yg tertera name aku,cukup sebagai kenangan... tq dear..





Ini pulak kenangan paling manis mase kami di dalam kem.Time nih adalah mggu last antara kompeni dalam kem,dan kompeni aku menjuarai tempat pertama dalam semua acara sukaneka,berkawad,junggle trekking, dan macam2 lagi.. Ni piala kami sewaktu kami lepas sahaja berbaris untuk kawad penutup siri latihan PLKN kami.. Seronok sgt time nih dgn kawan,,hehehe... DAn inilah juga antara 7rakan sekepala aku dkt kem ini dan 1kompeni... best kawan dn jumpa dgn korang walaupun kita asal jauh dari sabah,ganu,slngor n sarawak... tapi kita dapat kenal hati budi dan susah senang bersama.... muahhh..


haaa!! ini jugak gambar time kami juara untuk persembahan minggu kenegaraan...wahhh!! tadi dah rembat piala,sekarang pulak rembat hamper besar nampak xkat sebelah kiri tuh... chewahh,semua muka gembira nih sebab menang... haa, korang memang pandai laa berlakon atas pentas... memg terbaik ah... Yg gambar aku kat tgh2 tu diapit oleh dayang2 syurga (putih),dan dayang2 hitam (syaitan,ha3) serta dua org si pinky yg bijak berpuitis... aku pulak?? watak jadik komunis pompuan yg kejam.. korrang jgn gelak ,betoll ni lah watak aku mase berlakon tuh bersama 4 lelaki lain.. kami kena tumbuk n belasah org atas pentas mase zaman komunis n kena lakonkan balik situasi tuh sebelum negara kita merdeka .. bukan senang nk berlakon atas pentas secara spontan dpn ramai org,tapi itulah aku... (sesuai ke muke aku jadi jahat?? hahaha).. sesuailah kot, kalo x,xkan lah menang kan tempat pertama!! dahsyat...... watak je jahat xpe,aku still macam skrg,,soft orgnyer.. hihihihi... so,kemenangan ini adalah satu-satunya hadiah kenangan aku paling  terindah... thanks friends,tnpa korang kiter xakan menang.... :)


hihihi,, ni pulak gambar kami satu dorm... ramaikan,ade cina,india... 1malaysia lah katekan... haa,gmbar aku tuh kat sebelah letchumee budak india tu.. so far, kami semua berbaju kuning sbb tema kompeni kami adalah kuning iaitu KEDAULATAN.. hebatkan.... ini lah juga member aku yg ramai tapi susah senang bersama... best dapat kenal dgn koranglahh........ ceri jerk gambar nih! almost heppy...........


 Ohh,chubby nyer muka aku.. tersangat hepi lorh time nih sbb name aku antara yg bertuah terpilih  dari 400 orang untuk ke istana budaya,kL n tgk satu persembahan dari artis.. tket free laa... 
hehehe.... nih gmbar aku mase kat luar IB,sbb kat dalam IB xdibenarkan bergambar sbb ade security.. jd,kami posing2 kat luar jer...... huhuhu



 dgn kapten kompeni aku.. aku jerk xde pangkat.. hahaha.... tapi diorang best,sporting....


dan juga mereka antara nama yg bertuah terpilih untuk ke IB.. suke korang ek dapat kuar dari kem... hehehehe


hehe.. ni pulak gambar time kami ke muzium PDRM,kl.. wahh... minggu nie,kem aku bawak pegi berjalan jer.... sape xsuke kan??? dari berkurung dalam kem jer.. hihihi


hehe.... posing kat kapal n senapang besar tuh.. senapang tentera ke ape?? aku pun xtahu la... huhuh



me.... haha.. driving kereta kebal.. korang ade??? hahaha


kat landasan keretapi pulak dah...... hihihihi




ni gambar waktu malam dinner kami utk sesi penutupan siri latihan kami.. tersangat sedih time tu sbb kami akan berpisah,dan mustahil untuk jumpa lagi rakan sebaya yg macam korang ni... malam tu tema kami adalah tema 60an utk dinner,tapi sygnyer baju xade.. so kami buat tema sendiri.. hehehe.. sori cikgu2 semua... aku pulak pakai kebaya jer,pink pulak tuh walau aku xsuka pink... last minit punyer baju la.... ini semua bestfriend aku yg paling rapat laa dlm dorm... hihihi

opppss!! semuanya tentang kenangan di plkn,sbb aku rase ini lah kenangan paling best....... even dari sekolah n bljr dkat kolej... inilah memori paling susah nk lupa... biler aku tgk gambar ni,semua stress aku hilang...... memang mule2 xsuka bila dpt pegi PLKn,tapi betul kata cikgu2 kat sana... pengalaman dan kenangan sekali jer dalam hidup yg akan kita ingat sampai hari tua.......

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers