Si Comel Bermain :)

Thursday 13 September 2012

Apasal Aku pulak.........................???!!!



Suasana waktu petang di rumah, kebiasaannya ku dgn lappy dan layan fb.. dan 2member yg laen tgh tengok tv.. tibe2 sorg housemate tanya aku.....................

W : Wa, sape erk masak nasi kat dapur xbasuh periuk sampai basi tu..(sambil menunding jari kat aku)

Aku : hah,masak nasi??.. xtahu pun... sape yg masak,aku xde masak pun.. (xpuas hati sbb, hanya mention name aku.. sdgkan sorg housemate dpn mata yg buat salah buat derk je sambil tgk tv....)

W : Sape ntah masak nasi sampai basi pastu xbasuh periukk...!! (dgn nada nk tuduh aku)

Aku : Issyyhhh,, xtahu lah.. bukan aku!! (sambil cakap KUAT2 berharap org yg bersalah dpn mate mengaku,,tapi buat xdgr je perbualan aku 2org yg macam gaduh... ok,mohon sabar lagi)( setahu aku,last aku masak pu mggu lps,tapi semua periuk dan kat aku kems kat dapur,dan mggu ni aku langsung xmasak ape2 kat dapur sbb aku demam.. n aku just beli jerk makanan..))

S :........................................... :) ( diam seribu bahasa)

W : ................................. (diam seribu bahase juga lepas dgr penjelasan aku)

Aku :.......................... (diam xpuas hatii, yg bersalah dpn mate!! Bongok betol,aku yg kena... Dh la mls kemas umah,buang sampah,kms dapur,basuh pinggan, ingt kita semua org gaji die ker......???!! Menyampah,, langsung xpandang muka.......... *_* benci!!

Tibe2 ....

S : Wa, aku test pakai bedak powder miyami tuh ok juga kan............???? (sambil menunggu pendapat aku,konon2 nk tukar topik perbualan)

Aku :....................................................( diam seribu bahase,n buat2 xdengar sbb dalam hati aku. Eh,dh buat salah nk ajak aku sembang pulak.. Suka lah ko erk,ko buat salah aku pulak yg kena.... benci! )

S : Wa ko dgr x????? (still xpuas hati bila dia tnye aku diam! )

Aku : Hmm................. (aku buat bodoh je,mlas nak layan)

Ikut hati aku nk kasi penumbuk jerk,dah buat salah bukan nak mintak maaf..... buat xtahu ade lah.. pastu xnak mengaku pulak....... mohon sabar jer hati ni.. ikut hati aku, macam2 dh aku cakap....... tapi orang bersalah kan,xakan senang nak duduk diam bila masing2 dah berdiam diri.......


Tibe2 si S buat2 rajin pergi buang smpah kkat dapur.... Nak buang pergi lah buang,xpayah tnya org.. Dah tahu kan turn masing2 utk buang sampah.... Nak tunjuk rajin konon.... Aku xheran..... Padahal sebelum ni,kitorng je yg selalu kemas umah, ko ade.???? Hmm, xde nyerlah..... malas jerk aku tgk........


Slpas beberapa jam..........................................

W : waa,, oh wa... jom makan nasi.............

Aku : Hmm,xnak lah xade selera........

W : (datang pujuk aku.............. )

Kami sembg2 dalam bilik dan msg2 dh mintak maaf,dan semua salah faham........ ok aku maafkan... sbb aku pun demam, W pun sakit... ok2, xpe.... Semua dah tahu,harap orang yg bersalah tu pandai2 lah lepas ni..... Jgn ingt ko bagus sgt, n suka tgk org xbersalah kena tuduh..... Dan buat salah xpandai nk mintak maaf,pastu diam jer.. Menyampah dg sikap orang yg macam ini.

Sekian ::

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers