Si Comel Bermain :)

Monday 15 August 2011

Budak kecik buat2 silap masuk kelas malam,gara2 nak pilih cikgu favaurite die mengajar.



Hahaha... ni story pulak  tentang budak pompuan kecik nie umur 12tahun..haha,die lah paling banyak kerenah kat sekolah rendah dulu..tapi nie semua kisah2  lucu der.. okeyh2,kisah ni pun berlaku sekitar tahun 2002 jugak,maklumlah time tu umur budak ni 12tahun n sibuk nak exam UPSR..kekeke.. so,malam2 budak nie masuklah tuisyen kelas malam sebab nk study lebih cket dari biasa.. ok2,budak nie pilih pakej kelas malam iaitu subjek matematik,English,sains,bahasa melayu.. so,kelas malam untuk subjek nie 2x seminggu.. hehehe... entah macam mane budak nie xminat masuk kelas malam subjek BM malam tu.. kelas malam tu hanya 2jam jer.. budak nie geng rapat die time tu nazifah(tpah) n najmi.. diorang ni amik pakej same,so subjek die pn samalah malam tu iaitu BM.. so,geng bertiga  bestfriend budak nie paling kamcing mase tu adalah sorg budak laki nih,namanya arifbillah(arif)..hehe,yg jugak tinggal kat asrama..malam tu geng 3orang budak pompuan ni berpakat nak ponteng kelas malam bM tu sebab ckgu yang ngajar bM tu memang membosankan sgt..so,budak2 bertiga nie buat2 suka ati die masuk kelas BI,walaupun name budak2 ni xtersenarai dalam kehadiran kelas tu,yelaa dah silap masuk kelas... hahaha... tapi sebab budak2 bertiga nie minat nak belajar BI malam tu,so buat2lah muka sedih n mintak izin dgn ckgu bI tu namanya Mr.Wong.. ckgu nie orang cina n lelaki,n die pn sporting sangat,mengajar BI pun best..hehehe... so,malam tu ckgu tu bagi budak2 bertiga ni belajar dalam kelas tu... hehehe,,gembira xterkata sangat sebab Mr.Wong xkesah budak2 nih belajar dlm kelas tu.. n sebenarnya tu alasan budak2 tu nak lari dari bljar subjek BM malam tu... tapi... bila si arif ni dapat tahu rancangan kami,die macam merajuk n xnk bagi kami bertiga masuk kelas tu,sebabnye die xada kawan nanti,lagipun kami kamcing.. n  aku sebenarnya xnak bagi die jadi jahat n nakal macam kami.. so,kami buat kami ler tanggung walaupun kami tahu akibatnya nanti bile warden aspuri kami ckgi sabariah tu dapat tu,hmmm..memang mampus laah kami..hehehe.. time tu kami bertiga nie nak ambil kerusi dalm kls kami nk bwak masuk kelas bI tu,time tu kelas malam xstart lagi.. so,bler arif nie dapat tahu,die macam merajuk ler dgn kami.. die pujuk ipah,tapi ipah bt xthu n die pujuk najmi pun najmi kelauar macam tu jer lepas ambik kerusi.. so,last skali die pujuk aku... time tu,die tarik kerusi yg aku pegang n xnak bagi aku keluar dari kelas tu.. aku tarik kerusi die tarik balik kerusi aku.. arif cakap “ wei,jgn lah pergi.. mu nak tinggalkan aku sorg2 belajar dlm kelas ni ke malam ni”..tapi aku buat xtahu jer.. aku pn cakap “ biarlah,malam nie jer bkn selalu aku ponteng”.. tapi arif xpuas hati,die tarik kuat2 kerusi aku.. die macam merayu dgn aku.. “jgn lah,belajar lah sama2 dgn aku malam ni”.. time tu sedih jgk aku tgk muke si arif nie merayu2,yela die xsuke berkawan dgn budak lain n aku bertiga jer geng sekepala die..walaupun die ni anak lelaki tunggal,manja,n hensem..tapi kitorang jer kawan die n memahami die.. so,mcm tu entah macam mane aku jadi bengang bila arif xnk lepas kerusi aku bwk masuk kelas lain,sedangkan ipah n najmi dah berlalu dari tadi masuk kelas bI tu.. aku pun tarik kerusi aku sekuat hati n pergi macam tu jer tinggalkan arif yg duk panggil2 name aku.. tapi aku buat2 xdengar jer.. maaf sgt arif,aku bkn xnk ajak.. tapi aku budak nakal,ko budak baik..hehe..so,aku xnk lah yg ponteng2 macam nie ko ikut aku jugak..hehehe... lps tu kls pn start,n kami bljr sampai mase berlalu.. malam tu mgkin tuhan nk tunjuk kat kami yang keje nakal2 aku nie timpa musibah..heehee..time tu kls dh hbs,entah macam mane kelas kami dari tingkat 4,nk turun tangga tibe2 lampu kat block tu black out.. so,gelap lah kat tangga.. kawan aku si tpah xnmpak gelap time  tu n oppppppss jatuh tangga mase kat tingkat 3 sampai bawah..’gedebukkkkk!!’’..aiyak,jatuh tergolek der,aku dgn najmi kaku sekejap.. lps pada tu,aku n najmi angkat si tpah nie balik asrama... huhuhu.. malam tu bdk2 laki n satu asrama sekolah tu bising dgr cerita pasal member aku jatuh tangga.. hahaha...cerita nie pun sampai ler kat telinga warden kami,n die pulak dah tahu kami ponteng malam tu n masuk kelas lain.. lagi lah ckgu tu marah..hurmm,so kami bertiga malm tu kene lah rotan sekali kat tangan sebagai amaran jgn buat silap lagi n duk suke hati langgar peraturan asrama..hehehe...tapi aku xheran pun,sakit sekejap jer.. pastu ok balik..hai,budak nakal kan mane pernah menyesal..tapi yang peliknyer,ckgu ni masih caring n die lah letak ubat kat kepala kwan aku tu si tpah,walaupun die sbuk membebel kat kami..hehe... esoknyer,aku ke sekolah..masuk kelas jer arif tu macam diam dgn aku,mgkin touching kot.. tapi sbb xdgr nasihat die jgk kami jd macam nie.. so,ape2 pn kter still kawan n happening jer satu kls sampai lah hbs darjah 6,n mendapat keputusan yg cemerlang dlam UPSR.. miss u beb..2 lah kenangan kter time budak2 skolah rendah dulu2 yang aku ingat sampai sekarang..hehehehehe

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers