Si Comel Bermain :)

Monday 24 February 2014

Jangan mudah judge orang ye..



Salam maghrib.. Lame btl aku xsinggah disini.. Memandangkan masa sekarang cepat btl berlalu,dan masing2 sibuk dgn tugas masing2.. Ape pun aku ingin meluahkan sedikit sebanyak tentang pendapat aku.. Bukan untuk judge orang,tapi terkadang rase nak judge ade juga,tapi aku Cuma malas nak memperbesarkan hal yg sememangnya bukan berpunca dari aku.. Yess i’m right to say like that,because something gonna happens when you try and wanna to create the problems then you cannnot receive what the fate..bak kata pepatah,”jgn bermain dgn api,kelak membakar diri”..

Sometimes,sebelum kita buat orang lain @ mengkhianati orang lain,even kenal atau tak,kita kena fikir,adekah ianya akan membuatkan kita bahagia juga???.. mungkin lah kegembiraan itu dtg sekejap menyinggah,tapi ape guna dan function pemikiran dan otak kita yg allah s.w.t kurniakan?? Adakah kita gunakan utk kejalan yg baik??.... betullah kata orang,sewaktu berbuat jahat,semuanya indah belaka,, tapi bila terkena diri sendiri,baru meroyan segala... Fikir yg baik sahaja xada guna,terkadang kesan akan datang tu mungkin akan merubah gidup kita dalam sekelip mata... jadi gunalah akal fikiran kita,xguna kalo belajar sampai habis form5 sekali pun,tetapi xpandai lagi nak membezakan yg mane baik dan yg mane buruk..

Dalam hidup nie,xsemua indah.,. terkadang ia berpusing seperti roda.. Dan aku xperlu merasa bangga dgn ape yg terjadi,sbb aku sentiasa redha,dan orang2 yg dikhianati selalu berada disisi allah.. walaupun aku diuji,aku sedar,memaafkan memang mudah,tapi untuk aku melupakan,its not like easy than u see.... Yess,im not try to revenge you,but its a karma... allah itu maha adil.. Aku besyukur dgn ape yg aku ade.. Sekurang-kurangnya aku xpernah mengambil hak orang,sbb aku tahu betapa peritnya jika aku dlm situasi orang yg dikhianati itu...

So,jadilah diri sendiri,jgn copy orang lain dan jadi fake.. Be you own,dont try to judge others,and say ur perfect.. Aku juga bukanlah manusia yg sempurna,tapi sbb ilmu dan akal yg allah bagi membuatkan aku jadi lagi sempurna dalam memilih jalan hidup.. jangan hidup merayu pada jodoh sahaja,sedangkan jodoh belum pasti,ajal itu yg pasti.......

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers