Si Comel Bermain :)

Monday 18 November 2013

Hidayah


Salam isyak.. Mungkinkah aku terlalu mengejar bahagia,aku lalai dalam segala-galanya.. Aku cuba bangkit,seusia 23 ini aku cuba utk jadi manusia berguna.. dgn didikan dari ibu bapa,especially my abah,aku harap aku dapat jadi insan yg berguna.. Aku dah banyak lalai dn leka dgn duniawi,demi mengejar apa yg aku nak.. tapi tanpa aku sedari,kekadang aku lalai dgn mu ya allah.. 

Mungkin tuhan berikan aku hidayah,pada mlm jumaat oktober lepas.. aku bukanlah wanita sempurna,mungkin aku juga lemah utk mendidik diri sendiri.. Tersedarnya aku dari tidur mlm,hati aku sebak menangis mengenangkan dosa yg terkdang kita sendiri alpa.. Entah mengapa, aku mimpikan org2 yg aku syg..Mungkin pengajaran utk aku supaya bertaubat,,aku byk berfikir mulai saat itu.. terpandangnya al-quran.. Aku membacanya satu persatu..terasa kerdilnya aku dihadapan mu ya allah,saat aku membaca ayat2 sucimu,hati aku sebak,airmataku mengalir tanpa henti..aku cuba juga menghabiskan 1muka surat.. betapa tenangnya diri ini,bila aku dekat dgn mu.. 

Aku bahagia.. Mengadu masalahku dgn mu.. Izinkan aku selamanya begini.. aku inginkan kebahagiaan didunia dan akhirat.. Insyaallah.. Ketenangan ini dapat aku rasa sehingga hari ini.. dan engkau telah mempermudahkan segala urusan dlm kehidupan aku.. sesungguhnya engkau maha mengetahui isi hati hambamu ini.. Alhamdulillah.. :’(

❀Dah habis bace...?? Like jer kalau suka!❀

0 3810 Komen Terbaik yo!!!:

Counting Days :)

Daisypath Anniversary tickers